האם כתיבת תוכן לעסק היא הוצאה מוכרת?

תוכן עניינים

עסקים רבים נפתחים היום תחת המטרייה הדיגיטלית הרחבה שהטכנולוגיה מציעה לנו. לרוב, עסקים אלה בונים אתר ואת האתר הם מקדמים במגוון רחב של דרכים, חלק בלתי נפרד מבניית אתר וקידומו היא שירות כתיבת התוכן. האם מדובר על הוצאה מוכרת שניתן לקבל עליה החזר ומה כדאי לדעת על פתיחת עסק עצמאי והוצאות מוכרות? כדאי להמשיך לקרוא.

 

מהי הוצאה מוכרת?

הרבה אנשים שרוצים להפוך לעצמאיים שואלים את עצמם מהי אותה הוצאה מוכרת עבורה יוכלו לקבל החזר יחסי ממע"מ. ובכן, ההוצאה המוכרת היא הוצאה של העסק שבהגדרה שלה צריכה להיות הוצאה שתורמת לייצור ההכנסה בעסק. את ההוצאה המוכרת מקזזים מהכנסות העסק ובכך מקטינים את המס המשולם בסוף השנה.

במילים פשוטות יותר – עצמאיים חייבים לשלם מס על ההכנסות שלהם נטו, את סך ההכנסות הכללי מחשבים ומפחיתם מהם את ההוצאות – הוצאה מוכרת מפחיתה את ההכנסות נטו על הנייר וכך מופחת גם המס המשולם בסוף השנה. ההכנסה המוכרת צריכה להיות כזו ששימשה עבור ייצור הכנסה לעסק, אם למשל מדובר על מסעדה והמסעדה צריכה לרכוש אוכל ושתייה כדי לייצר את ההכנסה שלה – אלה יהיו מוכרים כהוצאה מוכרת. כדאי לדעת, מדובר על הוצאות שוטפות ולא הוצאות חד פעמיות לרכישת ציוד. גם ציוד זה יכול להיות מוכר אם יוכח שמדובר על רכישה חד פעמית ואם יוכח שמדובר על רכישה חיונית לעסק. עם זאת, גם אז האחוז שיוכר מתוך סך הקנייה יהיה נמוך יחסית.

 

אילו הוצאות דיגיטליות יש לעסק?

אנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי וזירת העסקים בהחלט מתנהלת בו באופן קבוע. במידה מסוימת, עסק עצמאי שלא נמצא באזור הדיגיטלי כמעט ולא נמצא במרחב העסקים, שכן הציפייה היא למצוא אותו שם, בין אם בדפי גוגל ופרסום, בין אם באתרים וברשתות החברתיות ובין אם כחלק מאתרים אחרים המציעים שירותים של עסקים דומים.

הצורך בבנייה, עיצוב וקידום אתרים הוא צורך מובנה כיום עבור עסקים מכל סוג, מסיבה זו ההוצאות הקשורות לדיגיטל בהחלט נכללות כהוצאות מוכרות. בין ההוצאות הדיגיטליות לעסק נמצא הקמת אתר, שיווק, פרסום, קידום, עלויות סליקה ועמלות המרה, נותני שירותים שונים ובהם כתיבת תוכן לאתר ולרשתות החברתיות, עיצוב לוגו, פרסום בדיגיטל על חנות אותה מנהלים בזירה הטכנולוגית, עיצוב גרפי לאתר, תפעול שוטף של אתר האינטרנט ועוד.

 

הצורך בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

יש כמה דברים עליהם מסתכל הלקוח הפוטנציאלי שנכנס לאתר – עיצוב, איכות ומלל. הגולש הממוצע לא נותן הרבה הזדמנויות לאתרים, הוא יודע לזהות במהירות איכות והוא ידע לזהות במהירות אתר שלא הושקעה בו מחשבה נוספת. אותו גולש הוא גם חסר סבלנות, לעיתים ממש ברגעים ספורים הוא יכול לפסול את האתר על סמך עיצוב או מלל שאינם לרוחו, מכאן קיימת חשיבות גדולה במיוחד להשקעה בשני נושאים אלו.

כתיבת התוכן צריכה להיות חדשנית, היא צריכה לדבר את השפה של גוגל ולהיות נקייה מסלנגים. הכתיבה צריכה לקדם, להניע לפעולה ובו בזמן לא לגרום לאותו גולש לחשוד שמדובר על מכירת מוצר או שירות שאינם לגיטימיים, כל אלו הופכים את השירות לחיוני עבור עסקים ולמוכר כהוצאה מוכרת.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין